duminică, 1 decembrie 2019

Cât valorează viața mea

Un bărbat s-a dus la Dumnezeu și l-a întrebat: “Cât valorează viața mea?” Dumnezeu i-a dat o piatra și i-a răspuns: “Află valoarea acestei pietre, însă încearcă să nu o vinzi!” Omul a luat piatra și a plecat. Pe drumul său a întâlnit un bărbat ce vindea portocale, așa că l-a întrebat pe acesta cât crede că valorează piatra lui. Vânzătorul a văzut piatra strălucitoare, a analizat-o și a spus: “Îmi dai piatra si eu îți dau la schimb 12 portocale. Bărbatul și-a cerut scuze si a spus că Dumnezeu i-a cerut sa nu o vândă, așa că a plecat mai departe.
După puțin timp a întâlnit un vânzător de legume:“ Cât crezi ca valorează această piatră?” a întrebat bărbatul. Vânzătorul a luat piatra, s-a uitat la ea și a spus: “Îți dau un sac de cartofi la schimb.” Omul și-a cerut din nou scuze și i-a spus că nu o poate vinde, apoi a plecat din nou la drum.  
După un timp, a ajuns în fața unui magazin de bijuterii. A intrat și l-a întrebat pe bijutier cât valorează piatra lui. Bijutierul a luat piatra, a analizat-o cu mare atenție și i-a spus: “îți dau 50.000 de dolari pentru această piatra.” Când bărbatul a dat din cap, bijutierul a spus: “Bine, bine… îți ofer 500.000, numai dă-mi piatra.” Omul a explicat că el nu poate vinde piatra și a plecat din nou la drum. 
Peste puțin timp el a dat de un magazin cu pietre prețioase; a mers la vânzător și l-a întrebat care este valoarea pietrei sale. Vânzătorul a luat piatra, a pus-o pe un material din catifea si a analizat-o cu mare atenție. “De unde ai această piatră  neprețuită?”  a întrebat el. “Chiar dacă aș vinde întreaga lume si toata viață mea, nu aș avea banii necesari pentru a cumpăra această minunăție.” a adăugat. Uimit și confuz, omul a revenit la Dumnezeu și i-a spus ce s-a întâmplat.
“Acum, Doamne, spune-mi… cât valorează viața mea?” Dumnezeu i-a spus: “Răspunsurile pe care le-ai primit de la vânzătorul de portocale, vânzătorul de legume, bijutier și vânzătorul de pietre prețioase explică valoarea vieții noastre. Ai putea fi o piatra prețioasă, chiar neprețuită, dar oamenii te vor aprecia in funcție de nivelul lor de informați, de încrederea pe care o au in tine, de motivația lor, de ambiția si riscul pe care și-l asumă în relația cu tine. Dar nu te teme, cu siguranță vei găsi pe cineva care își da va seama de adevărata ta valoare.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu