sâmbătă, 14 iulie 2018

Un barbat s-a dus la Dumnezeu si l-a intrebat: “Cat valoreaza viata mea?”


Un bărbat s-a dus la Dumnezeu şi l-a întrebat: “Cat valorează viaţa mea?” Dumnezeu i-a dat o piatră şi i-a răspuns: “Afla valoarea acestei pietre, însă încearcă să nu o vinzi!” Omul a luat piatra şi a plecat. Pe drumul sau a întâlnit un bărbat ce vindea portocale, aşa că l-a întrebat pe acesta cât crede că valorează piatra lui. Vânzătorul a văzut piatra strălucitoare, a analizat-o şi a spus: “Îmi dai piatră şi eu îţi dau la schimb 12 portocale. Bărbatul şi-a cerut scuze şi a spus că Dumnezeu i-a cerut să nu o vândă, aşa că a plecat mai departe.

După puţin timp a întâlnit un vânzător de legume: “Cat crezi că valorează această piatră?” a întrebat bărbatul. Vânzătorul a luat piatra, s-a uitat la ea şi a spus: “Îţi dau un sac de cartofi la schimb.” Omul şi-a cerut din nou scuze şi i-a spus că nu o poate vinde, apoi a plecat din nou la drum.

După un timp, a ajuns în faţa unui magazin de bijuterii. A intrat şi l-a întrebat pe bijutier cât valorează piatra lui. Bijutierul a luat piatra, a analizat-o cu mare atenţie şi i-a spus: “Îţi dau 50.000 de dolari pentru această piatră.” Când bărbatul a dat din cap, bijutierul a spus: “Bine, bine... îţi ofer 500.000, numai dă-mi piatra.” Omul a explicat că el nu poate vinde piatră şi a plecat din nou la drum.

Peste puţin timp era dat de un magazin cu pietre preţioase; a mers la vânzător şi l-a întrebat care este valoarea pietrei sale. Vânzătorul a luat piatra, a pus-o pe un material din catifea şi a analizat-o cu mare atenţie. “De unde ai această piatră nepreţuită?” a întrebat el. “Chiar dacă aş vinde întreaga lume şi toată viaţa mea, nu aş avea banii necesari pentru a cumpăra aceasta minunăţie.” a adăugat. Uimit şi confuz, omul a revenit la Dumnezeu şi i-a spus ce s-a întâmplat.

“Acum, Doamne, spune-mi... cât valorează viaţa mea?” Dumnezeu i-a spus: “Răspunsurile pe care le-ai primit de la vânzătorul de portocale, vânzătorul de legume, bijutier şi vânzătorul de pietre preţioase explica valoarea vieţii noastre. Ai putea fi o piatră preţioasă, chiar nepreţuită, dar oamenii te vor aprecia în funcţie de nivelul lor de informaţii, de încrederea pe care o au în tine, de motivaţia lor, de ambiţia şi riscul pe care şi-l asuma în relaţia cu tine. Dar nu te teme, cu siguranţă vei găsi pe cineva care îşi dă vă seama de adevărata ta valoare.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu